SESCLAIMER:

This is to inform viewers, followers and commentators that this a voluntary work helping the needy people like street children and homeless individuals. This picture is not discriminating the status of every individuals ( Filipino ) but instead showing the conditions of particular people like the pictures below.

Alone, i can help them all according to my will. But because of this blog, there are fellow koreans who send their donations to make this voluntary works possible

Monday, July 9, 2012

내가 아직은 살아있어야 하는 이유....

내가 아직은 살아있어야 하는 이유

나는 아직 죽어서는 아니된다....
깜빡이는 눈들...
바라보기만 하고 말하지 못하는
이들이 있기에...
...
나는 아직 죽어서는 아니된다....
그들을 대신하여 울어 주어야 하고
그들의 가슴에 응어리진 가난을
털어내어 주어야 하니까....

그들은
눈이 벌겋게 충혈이 되어
보이지않는눈으로 나를 기다린다.
내가 그이들 곁에 있을 때
그들은 눈을 떠서 세상을 바라본다.

내가 그들 곁에 없드라도 그들 스스로 눈을 떠 세상을 볼수있어야하니까...
그래서 나는 살아있어야 한다…...
See More

No comments:

Post a Comment